بازارهاي الکترونيکي| تحقيقات بازار| بازاريابي الکترونيکي| استراتژي هاي تبليغاتي| سيستم هاي ارتباط با مشتريان|استراتژي تحقيقات بازار|بررسي شرايط بازار| تجارت الکترونيک| برنامه ريزيهای استراتژيک|تحقيقات بازار|بازاريابي الکترونيکي|تجارت الکترونيک|استراتژي بازاريابي|مشتري مداری

جايگاه تحقيقات بازار در بازاريابي الکترونيکی

 تصور اشتباهي که هميشه براي افرادي که در دنياي تجارت الکترونيک شروع به سرمايه گذاري مي کنند اين است که فکر مي کنند هر کاربر اينترنت يک مشتري است و اين انتظار را دارند که او به محض آشنايي با اينترنت خريد و يا حتي فروش کالاهاي خود را از اين طريق انجام دهد. مسئله اين است که ما هميشه از موفقيت هاي جف بروس در آمازون و يا درآمدهاي ياهو و مايکروسافت مي خوانيم و مي شنويم. اما از سرگذشت تجار بازارهاي الکترونيکي که به اميد کسب درآمدهاي زياد وارد اين عرصه شده اند و پس از صرف هزينه هاي زيادي دچار ور شکستگي شده اند خبري نداريم. به جرات مي توان گفت يکي از مهمترين عوامل اين شکستها عدم توجه به امر مهم تحقيقات بازار در بازاريابي الکترونيکي است. تحقيق و مطالعات بازار بهترين زمينه براي خلق ايده ها و روشهاي جديد در فنون بازاريابي و برتري بر رقبا مي باشد.

تحقيقات بازار مي تواند به شما خلاء ها و نياز هاي موجود را بشناساند و ابزارهاي لازم براي رفع آنها را به شما معرفي نمايد. به طور نمونه جهت گيري ها و تعيين استراتژي هاي تبليغاتي با استفاده از سيستم هاي تبليغات طبقه بندي شده((Classified Ads، استفاده از پست الکترونيک(e-mail)، خبرنامه هاي الکترونيکي، تبليغات در روزنامه ها و نشريات معمولي و يا مديريت سيستم هاي ارتباط با مشتريان و خدمات پس از فروش با استفاده از پاسخگوهاي خودکار(auto responder )، استفاده از ليست هاي پست الکترونيک مشتريان از جمله مواردي هستند که کاربردي بودنشان در برنامه هاي تحقيقات بازار آشکار خواهد شد.

موضوع مهمي که به عنوان استراتژي تحقيقات بازار در درجه اول اهميت قرار دارد، برنامه ريزي و سامان دادن به جريان جذب، تحليل و توزيع اطلاعات بازار در بخش هاي مختلف سازمان است. تجربيات خوب و يا بد ديگران مي تواند دستمايه مناسبي براي بررسي جوانب مختلف کسب وکار الکترونيکي سازمان شما باشد.

دستيابي به اطلاعات روز و بررسي شرايط بازار؛ چه در محيط فيزيکي و چه در محيط مجازي از جمله فعاليت هاي واحدهاي تحقيقات هستند. گزينش بسته هاي اطلاعاتي مختلف، تعيين صحت و سقم اطلاعات و پيش بيني شرايط آينده با استفاده از گزارش هاي مختلف حاصل از اطلاعات صحيح مي تواند برنامه ريزي ها و تدوين استراتژي هاي کلي سازمان را در کسب و کار الکترونيک سامان بدهد.

 

 شيوه هاي ورود اطلاعات صحيح به جريان برنامه ريزي هاي استراتژيک کسب و کار :

نظر سنجي هاي الکترونيکي

نظر سنجي هاي چهره به چهره

عضويت در خبرنامه هاي شرکتهاي رقيب و همکار

بررسي ديدگاههاي مشتريان فعلي

عضويت در گروههاي خبري مختلف

تحقيق بر روي نمونه هاي مشابه موفق و غير موفق

تحقيق بر روي نمونه هاي متفاوت

بنابراين مهمترين نقش و تاثير تحقيقات بازار در تجارت الکترونيک مي تواند وابستگي مهم برنامه ريزيهاي استراتژيک به اين مقوله باشد. چراکه بازارهاي الکترونيکي به دليل پويايي و تنوع بسيار بالايي که دارند نياز بسيار زيادي به مسئله تحقيقات خواهند داشت. تحقيقات بازار چه در آغاز شروع کسب و کار و چه در جريان انجام آن از جايگاه مهمي برخوردارد است و نشان دهنده جايگاه واقعي سازمان شما در بازار مي باشد. تصميمات کلان شما را در مديريت راهبردي و مديريت بحران هدايت مي کند و اصلاح مي کند.

برچسب ها : بازارهاي الکترونيکي، تحقيقات بازار، بازاريابي الکترونيکي، استراتژي هاي تبليغاتي، سيستم هاي ارتباط با مشتريان، استراتژي تحقيقات بازار، بررسي شرايط بازار، تجارت الکترونيک، برنامه ريزيهاي استراتژيک،تحقيقات بازار،بازاريابي الکترونيکي،تجارت الکترونيک،استراتژي بازاريابي،مشتري مداري?

خط تولید  ، خدمات فنی و مهندسی ،کارخانه تولید ،خط تولید لوله پنج لایه pex،خط تولید لوله پکس ،محصولات پلیمری ،صنعت پلیمر ، محصولات لاستیک و پلاستیک ، ماشین آلات تولید ،راه اندازی کارخانه ، نصب و راه اندازی خط تولید ، مشاوره صنعتی ، مشاوره تولیدی ،سرمایه گذاری صنعتی و تولیدی ، طرح توجیهی ، پروژه صنعتی ، سازنده خط تولید ،سازنده ماشین آلات ،اکسترود تولید ،سازنده اکسترودر تولید ،اکستروژن ،سازنده_دستگاه تولید لوله پنج لایه ،پلیمر ،تکنولوژی تولید ،فرآیند تولید ،تجهیزات صنعتی،

خط توليد پروفيل در و پنجره upvc، خط توليد داکت برق، خط توليد پنل ديوارپوش ، پانل ديواري و سقف کاذب pvc، خط توليد لوله پليکا PVC، خط توليد لوله تک لايه PEX ،خط توليد لوله پنج لايه کامپوزيت آلومينيوم و پکس  PEX AL PEX، خط توليد لوله يک لايه وچند لايه پلي اتيلن و پلي پروپيلن و پکس PP,PE,PEX، دستگاه لمينيت پانل، دستگاه هات استمپ پانل PVc خط UV ، هاي لايت يا براق پانل

,p production line FIVE LAYER PIPE ,PEX FIVE LAYER PIPE ,PIPING_PEX ,TUBE PEX ,PEX piping, ,PEX_AL_PEX ,PEX PIPE ,PEX_TUBE,production line ,PRODUCTION LINE POLYMER ,Trading Company, ,Production plan ,Industrial design ,Production Project ,Industrial project ,Technical Services ,Engineering services ,production technology ,Production Process ,Industrial equipment ,Machinery, ,Machine ,Setup Factory ,Installation production line Industry,Extrude,extrusion ,Industrial, ,Manufacturer production line, Manufacturer machines and machinery, #pex_pipe_production_line,

,Pex pipe machinery, Pex pipe machine, FIVE LAYER PIPE , ، PIPE PEX-AL-PEX ، pex five layer pipe production line, pex piping production machine  pex pipe، pex tube machinery، PEX tubing، PIPE MANUFACTURE pex-al-pex-pipe-five-layer-production-line-machinery-machine- piping-tubing-tube-ManufacturerEX-AL-PEX PIPE production machine|pex five layer pipe production line| piping machinery| tube tube|PEX tubing| tubing MANUFACTURE FIVE LAYER PIPE , , PERT ، PIPE PEX-AL-PEX ،pex pipe , pex five layer pipe production line, pex pipe production line  pex، pex piping ، pex pipe mashinery، PEX PIPE MACHINE،PEX AL PEX PIPE

خط توليد لوله پنج لايه و تک لایه آلومینیوم و پکس pex ، ماشین آلات توليد لوله پنج لایه و تک لایه پکس PEX ، دستگاه تولید لوله هاي پنج لايه ، کارخانه تولید لوله پنج لایه PEX ، خط تولید لوله تک لایه PEX , PERT خط-تولید-دستگاه-لوله-پنج-لایه-پکس-آلومینیومخط توليد لوله پنج لايه و تک لایه کامپوزیت آلومینیوم و پکس pex ، ماشین آلات توليد لوله پنج لایه و تک لایه پکس PEX ، دستگاه تولید لوله هاي پنج لايه ، کارخانه تولید لوله پلي اتيلن PEX ،